نبینی باغبان چون گل بکارد. چه مایه غم خورد تا گل بر آرد

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

تکثیر گل شمعدانی به روش قلمه زدن را بیاموزید

تکثیر گل شمعدانی به روش قلمه زدن را بیاموزید

 گل شمعدانی یکی از محبوب ترین گل ها است و کمتر کسی پیدا می شود که به گلدان شمعدانی علاقه نداشته باشد. زیاد کردن گل شمعدانی باعث می شود تا بدون پرداخت هزینه اضافی به تکثیر گل شمعدانی خود بپردازید. قلمه زدن شمعدانی یکی از روش های تکثیر شمعدانی است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

تکثیر گلدان شمعدانی به روش قلمه زدن و بذر انجام می شود که روش اول بهتر است و باعث می شود گل شمعدانی شما پرپشت تر باشد و زودتر به گل بنشیند.

همچنین ببینید: روش نگهداری از شمعدانی برای گل دهی بیشتر آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی
نحوه نگهداری از گل شمعدانی برای گل دهی شمعدانی

نحوه نگهداری از گل شمعدانی برای گل دهی شمعدانی

گر علاقه مندید که بدانید چه کارهایی باید برای نگهداری شمعدانی انجام دهید تا گل های بیشتری بدهد این متن را بخوانید. راهنمایی های این نوشته به شما کمک می کند تا از گل شمعدانی خود به بهترین شکل نگهداری کنید تا یک شمعدانی پرگل داشته باشید.

با نحوه نگهداری از گل شمعدانی برای گل دهی شمعدانی با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی
بهترین گیاهان خانگی که دارای خاصیت دارویی هستند

بهترین گیاهان خانگی که دارای خاصیت دارویی هستند

گل ها علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند و باعث ایجاد حس تازگی در افراد میشوند یکی از بهترین عوامل طبیعی تصفیه کننده هوا هستند. پرورش و نگهداری از گل و گیاه در منزل و یا محیط کار نیاز به رسیدگی دارد و شاید برخی از ما رسیدگی به نیازهای گیاه را سخت و یا وقت گیر بدانیم. ما در اینجا به شما میگوییم که نگهداری از برخی گیاهان علاوه بر تصفیه هوا، به دور کردن استرس از شما، افزایش اعتماد بنفس در شما، بهبود عملکرد تنفس شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.همچنین اینکه برخی گیاهان آپارتمانی برای شما مانند یک دارو عمل میکند به شکلی که شما را از استفاده از دارو بی نیاز می سازد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی

معرفی سایت سام اکسچنجر امن ترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

+* معرفی سایت سام اکسچنجر امن ترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال *+

خرید و فروش ارز های دیجیتال

در این پست قصد داریم شما را با سایت خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال (Digital currency) سام اکسچنجر آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است کمی با مقوله ارز دیجیتال آشنا شوید. ارز دیجیتال جز ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌ شوند. همانطور که از نامش پیداس مبنای ارز دیجیتال 0 و 1 است. ارز دیجیتال ویژگی‌ هایی مشابه با ارزهای فیزیکی دارد با این تفاوت که تراکنش‌ های انتقال سرمایه ارزهای دیجیتالی به‌ صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی
گران قیمت ترین و کمیاب ترین گل های جهان

گران قیمت ترین و کمیاب ترین گل های جهان

گلها همواره با زیبایی ظاهر و عطر دلنشینی که دارند انرژی مثبت از خود ساطع میکنند و کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به گل و گیاه نداشته باشد. گلها بخصوص برای خانم ها بهترین هدیه ای است که می تواند آنها را شگفت زده کند . همه ما میدانیم که تنوع گل و گیاهان بقدری زیاد است که میتوان مطابق هر سلیقه ای آن را تهیه کرد.

اما در این میان برخی از گل ها هستند که زیبایی حیرت انگیزی دارند، این گلها در عین زیبایی جزء گیاهان کمیاب محسوب میشوند  و  طبیعتا از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل تهیه آنها به سادگی ممکن نیست.

در اینجا به معرفی گران قیمت ترین و کمیاب ترین گل های جهان می پردازیم :

گل رز ژولیت

گرانترین گل دنیا: رز ژولیت

گرانترین گل جهان گل "رز ژولیت" نام دارد که پرورش دهنده آن فردی بریتانیایی بود که برای ایجاد این گل فوق العاده زیبا ، ۱۵ سال از عمر خود را صرف به عمل آمدن آن کرد. هر شاخه از این گل به مبلغ باورنکردنی ۳ میلیون پوند فروخته می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی
با رایج ترین مشکلات گیاهان آپارتمانی و راه های درمان آن ها آشنا شوید

با رایج ترین مشکلات گیاهان آپارتمانی و راه های درمان آن ها آشنا شوید

از کجا بفهمیم گل ما سالم نیست؟

گل نماد زیبایی و لطافت است و به دلیل شادابی که به انسان منتقل می کند همه ما به گلها علاقه مندیم. پرورش گلهای خانگی علاوه بر زیبایی به تصفیه هوا و تقویت روحیه نیز کمک شایانی می کند .اکثر ما در منزل و یا محیط کار از چندین گل و یا گیاه آپارتمانی نگهداری میکنیم که مورد علاقه و توجه ما هستند. در مواردی پیش آمده که شما مشاهده می کنید گل شما طراوت و زیبایی اولیه خود را ندارد و با تغییراتی مواجه شده است. این تغییرات شامل زردی برگهای گلدان شما، ریختن برگها، کم شدن شاخه ها و مواردی ازین قبیل میباشد.ما در اینجا به شما را راهنمایی میکنیم که مشکلات گیاهای آپارتمانی خود را شناسایی و در صدد رفع این مشکلات برآیید. با ما همراه باشید:

ممکن است گلی شما خریداری می کنید از ابتدا دچار مشکل وبیماری باشد. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید گیاه آپارتمانی بخوبی آنرا بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی
برای تقویت و رشد گیاه پتوس چه کارهایی میتوان انجام داد؟

برای تقویت و رشد گیاه پتوس چه کارهایی میتوان انجام داد؟

پتوس ، گیاه رونده آپارتمانی است که در محیط های گرمسیر رشد بهتری دارد ولی به دلیل سازگاری و مقاومت بالایی که دارد در خانه نیز امکان رشد آن وجود دارد ولی ااحتمال اینکه گل یا میوه بدهد در خانه به حداقل میرسد. این گیاه را میتوانید در سبدهای اویز و یا گلدانهای رومیزی بکارید. بهترین کیفیت تولید پتوس در کشور ما در محلات است و بیشترین حجم صادرات گل آپارتمانی را در محلات به خود اختصاص داده است. با اینکه نگهداری گیاه پوتوس بسیار آسان است اما برای اینکه رشد بهتری داشته باشد نیازمند رسیدگی و ایجاد محیطی مناسب میباشد. برای تقویت و رشد گیاه پوتوس باید مواردی را رعایت کرد که در اینجا به این موارد اشاره کرده ایم:

همچنین بخوانید: معرفی گیاه پتوس و روش نگهداری آن

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی

ترس از ازدواج با مشکلات اقتصادی

در شرایط فعلی جامعه، ازدواج به ‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مطرح است. مشکلات اقتصادی همواره در زندگی، گریبان گیر خانواده‌ها به ویژه زوج های جوان بوده و می تواند عامل اختلاف در زندگی گردد.

ترس از ازدواج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی

معرفی گیاه پوتوس انواع آن و شرایط نگهداری از این گل زیبا

دیدن گلی رونده و همیشه سبز با برگ های سبز و زیبا می تواند روحیه تازه ای به شما ببخشد.پوتوس یا (پتوس) نام گلی زیباست که در انواع مختلفی یافت می شود و قدرت تحمل بالای این گیاه و مقاومت آن در برابر آفات و رونده بودن آن باعث گردیده در بیشتر خانه های افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند یافت شود.در ادامه با ماه مراه باشید تا به معرفی گل پوتوس، انواع آن و توصیه ها و آموزش هایی برای نگهداری از گل پوتوس را خدمت شما ارائه دهیم.

معرفی گیاه پوتوس انواع آن و شرایط نگهداری از این گل زیبا

با وجود اینکه نگهداری از پوتوس خیلی راحت و مناسب برای افرادی است به تازگی با گل و گیاه سروکار دارند ولی مثل همه موجودات زنده نیاز به مراقبت دارد .با خواندن این مطلب همه چیز را در مورد نگهداری این گیاه زیبا بدانید:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی

آیا میدانید برای فواید گل در خانه بیش از 200 مورد اشاره شده!

خیلی ها از فواید گل در خانه اطلاع ندارند و احساس می کنند که گل ها در خانه تنها جنبه زینتی دارند و حتی دست وپاگیر هم هستند، به همین خاطر از داشتن گل در خانه امتناع می کنند.اما جالب است بدانید که فواید گل در خانه چیزی فراتر از یک گل زینتی ساده است و کارشناسان برای آن فواید بسیاری را گفته اند از جمله می توان به کاهش دی اکسید کربن در خانه، بهبود بیماری های عصبی و افسردگی، افزایش اعتماد به نفس و روحیه شاد، بهبود خلق و خو، درمان بسیاری از بیماری ها و بسیاری خواص دیگر که ما قصد داریم برای شما در این مطلب بطور کامل به آنها بپردازیم.

با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با فواید گل در خانه آشنا کنیم.البته گفتن تمام موارد اشاره شده در یک مطلب نمی گنجد و مل سعی میکنیم مهمترین فایده های داشتن گل در خانه را بیان کنیم.

فواید گل در خانه از نظر متخصصان

متخصصان با انجام آزمایشات مختلف روی گل ها و گیاهانی که در اطراف ما در خانه یا آپارتمان نگهداری میکنیم به این نتیجه رسیده اند که گلها فواید فراوانی را برای انسانها به همراه دارند و در عین حال کمترین ضرر را برای ما به همراه دارند.در ادامه با برخی از فواید نگهداری گل در خانه آشنا خواهید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساناز محمدی