گلی که می خواهیم درباره شرایط نگهداری و پرورش آن در آپارتمان بگوییم یکی از گل های همیشه سبز با برگ های پهن و زیبا می باشد که این گل طرفداران خاص خود را دارد و در بیشتر خانه های ایرانی این گل زیبا یافت می شود نام این گل برگ انجیری می باشد. 

 برگ انجیری دارای شرایط نگهداری خاصی می باشد افرادی که می خواهد از این گل در آپارتمان خود نگهداری و پرورش دهند حتما نکات زیر را رعایت کنند.
برگ انجیری
 

داشتن گیاه در منزل به شادی کمک می کند ،بسیاری ازمردم ادعا می کنند گیاهان قدرت تاثیری گذاری زیادی در شادی دارند پس اگر فرد حساسی هستید گیاهان برایتان مفید هستند ؛ برای رفع استرس و فشار عصبی برخی گیاهان موثرند.
بعضی ازگیاهان منبع انرژی هستند بنابراین منزل را با این گیاهان پرکنید

نحوه نگهداری از گل برگ انجیری

یک گونه از گیاه گلدار بومی به جنگل های استوایی جنوب مکزیک، جنوب به پاناما است. برگ انجیری در مناطق گرمسیر یافت شده است. 
 برگ انجیری گلی مناسب برای منازل و نا مناسب برای ادارا ت ودفاتر و شرکت ها  می باشد.
چند گونه از فیلودندرون با برگهای پهن  وبریدگی های عمیق در گلفروشی ها موجود است که همه انها تحت نام برگ انجیری به فروش میرسند،ولی در گیاه شناسی که اساس طبقه بندی روی گل و دستگاه زایشی است ممکن است دو گیاه ظاهرا مشابه دو نام مختلف را به خود اختصاص دهند،بر هر صورت ان گیاهان با هر نامی که عرضه گردند در این نیازها مشترکند. هوای گرم و مرطوب ایده آل آنهاست،تغییرات درجه حرارت را به راحتی میپذیرند،ریشه های هوایی انها احتیاج به تغذیه و تکیه گاه خزه دار دارند،برای افراد مبتدی گیاهانی مناسب هستند.
 

 نور مناسب برای گل برگ انجیری

نور برای گل بسیار حساس و مهم می باشد پس حتما توجه داشته باشید که نور مناسب برای هر گل را بدانید. نزدیک پنجره با نور غیرمستقیم نیم سایه،نیم افتاب نور دلخواه این گیاه است،مواظب اشعه مستقیم افتاب باشید.نور کم باعث کم شدن بریدگیهای برگ شده و از زیبایی آن می کاهد.

خاک مناسب برای گل برگ انجیری

خاک سبک و اماده کاشت یا کمپوست بهترین و مناسب ترین محیط برای رشد ریشه این گیاه است. ترکیبی از خاک برگ کود الی و خاک یاغچه برای گل برگ انجیری مناسب است.

مقدار آبدهی مناسب برای گل برگ انجیری

آبیاری زیاده از اندازه برای این گیاه مضر و سطح خاک در فاصله دو ابیاری باید خشک شود،همیشه قبل از ابیاری رطوبت سطح خاک را بازدید کنید.

دما و رطوبت مناسب برای گل برگ انجیری در آپارتمان

اگرچه تا ۱۰ درجه سانتی گراد مقاومت دارد ولی کمتر از ۱۳ درجه را دوست ندارد،در تابستان تا حدود ۳۰ درجه مقاومت میکند ولی در درجات بالاتر باید غبارپاشی مداوم نمود. رطوبت: در تابستان هفته ای دو تا سه بار و در زمستان هر هفته یکبار نیاز به غبارپاشی دارد،از اب ولرم و سبک فاقد املاح جهت غبارپاشی استفاده کنید.بهترین رطوبت ساخت جزیره در زیر گلدان است.
برگ انجیری
 

زمان تعویض گلدان گل برگ انجیری

هر ساله در فصل بهار بیرون زدن ریشه از زیر گلدان و  با شروع فصل رشد احتیاج به تعویض گلدان دارد.در سالهای بعد با سنگین شدن گلدان تعویض خاک سطح گلدان با خاک نو و غنی پیشنهاد میگردد. تمیز نمودن برگها: برگها را با احتیاط با پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز نمایید،از مواد براق کننده ی شیمیایی حداکثر هر ماه یکبار استفاده کنید.

تکثیر و قلمه زدن گل برگ انجیری

برگ انجیری
تکثیر این گیاه از طریق گرفتن قلمه است.قلمه ها را از روی پایه مادری که در۱۸ درجه سانت گراد نگه داری میشوند هر ۲ تا ۳ ماه یک بار برداشت میشود.قلمه ها به صورت زیر گرفته می شوند – قلمه های انتهایی دارای ۲ تا ۳ برگ می باشند، این قلمه ددر ظرف ۳ تا ۴ هفته در گلخانه ریشه دار میشوند. قلمه های از قطعه از ساقه با یک برگ، این قلمه در ظرف مدت ۷ تا۸ هفته ریشه دار میشوند.اگر پایه های مادری در محلی روشن و سایه افتاب پروش یابند میتوان تمامی مدت سال از روی انها قلمه گرفت.در طول مدت بهار و تابستان پاییز میتوان ار روی هر پایه ۲ قلمه ساقه گرفت.

آفت ها و بیماری های گل برگ انجیری

رشد گیاه متوقف شده است:نور کافی نیست،گلدان را به محل پرنورتری منتقل نمایید. لکه های قهوه ای در وسط یا حاشیه ی برگها نمایان شده اند:در افتاب غبارپاشی کرده اید،عبور نور از قطرات اب به جای مانده روی برگها مانند عبور از شیشه است که به برگها صدمه میزند،در سایه غبارپاشی کنید،برگهای صدمه دیده را با کارد تیز تا انتها قطع کنید. 
  بعضی از برگها شکاف طبیعی هم ندارند:کیاه از گونه ی دیگری است و عدم شکاف عمیق در برگها کاملا طبیعی است. 
  زخم های سفید پنبه ای شکل روی برگها دیده میشوند:عامل ان حشره ی افت است،با سم حشره کش نفوذی هر دو هفته یکبار گیاه را سم پاشی کنید تا علائم بر طرف گردند. 
  برگهای زیرین زرد رنگ و سپس قهوه ای می شوند که شدت ان در زمستان بیشتر است:ابیاری بیش از اندازه عامل ان است،اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله ی بین دو ابیاری کاملا خشک شود سپس ابیاری را با مقدار کمتری انجام دهید،هر دو هفته یکبار ابیاری کافی است،زهکش را بازدید کنید. 
  برگها بدشکل و شکافدار میشوند:گیاه را از محل پر تردد خارج کنید،صدمات فیزیکی عامل ان است. 
  برگها خشک و چروک دار هستند:گیاه تشنه و هوا خشک است،فورا ابیاری نمایید. 
  لکه های سیاه و زخم مانند روی برگها است:هوا سرد است،گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید.
  برگها رنگ پریده اند:احتیاج به تغذیه ی مصنوعی دارد.گیاه از کمبود عناصر در خاک رنج میبرد،هر سه هفته یکبار طبق دستور با کودهای مخصوص گیاه را تغذیه کنید. 
  برگها رنگ پریده و سطح زیرین انها دارای تار عنکبوت است:عامل ان کنه ریز قرمز است.گیاه را با سم کنه کش طبق دستور هر ۲ هفته یکبار سمپاشی کنید تا علائم بر طرف گردد.غبارپاشی بهصوص  زیر سطح برگها در کاهاش افت موثر است. 
  نوک برکها قهوه ای رنگ میشود:گیاه تشنه است،فورا ابیاری کنید،همیشه خاک گلدان را بازدید کنید.بخصوص در تابستان که نیاز به اب بیشتر دارد.